17 oktober 2021

Blended events organiseren: zo doe je dat!

2 min read
blended events

Van alles op kantoor naar alles thuis: sinds begin vorig jaar zijn we op een nieuwe manier gaan werken en leven. Het was eerst niet mogelijk voor sommigen om thuis te werken, maar nu is dat de nieuwe standaard geworden. Vooral in de evenementensector zijn er harde klappen gevallen. Zonder enig perspectief werden alle evenementen afgelast en er moest een alternatief komen op de standaard “live” evenementen, ook een nieuwe manier van werken dus. Als ze in een sector creatief zijn, dan is dat wel in de evenementen. Zeer vlug zijn nieuwe oplossingen gevonden voor de maatregelen, namelijk online evenementen Deze werden in het leven geroepen en waren er elke dag wel webinars over allerlei onderwerpen waar je kon aansluiten. Gelukkig zijn we nu een jaar verder en kunnen we weer (in kleine groepen) aanwezig kunnen zijn op evenementen. Zo zijn er weer varianten gevonden voor de traditionele evenementen: hybride events en blended events. In dit artikel leggen we je uit wat de verschillen zijn en hoe je deze evenementen kan gebruiken voor jouw doelgroep!

Blended events, wat zijn dat?

Waarschijnlijk zijn de termen hybride meetings of evenementen niet onbekend voor je. Deze evenementen zijn deels online, deels fysiek, zodat iedereen aanwezig kan zijn bij één afspraak of evenement. Zulke meetings en evenementen zien we steeds vaker terugkomen op kantoor, voor zowel zakelijke meetings als de gezellige vrijdagmiddagborrel. Naast deze manier is er een nieuwe variant ontstaan die erg veel lijkt op hybride, maar toch anders is. Hybride evenementen vinden dus zowel online als fysiek plaats. Bij blended events is dit ook het geval, maar zijn online en fysiek wel van elkaar gescheiden. Je moet je dus voorstellen dat je met z’n allen hetzelfde event bezoekt, maar totaal afgescheiden van elkaar zit (online en fysiek dan). Met blended events zijn we in staat om een proactieve benadering te hanteren om persoonlijke evenementen te organiseren, terwijl we toch een zinvolle en veilige ervaring creëren voor degenen die zich thuis meer op hun gemak voelen. Blended implementeert de waarde van face-to-face netwerken en laat je twee verschillende segmenten van een evenement ervaren.

Hoe organiseer je deze evenementen?

Als je al aan het nadenken bent om blended events in te zetten om jouw doelgroep een onvergetelijke ervaring te bieden en top-of-mind bij ze te blijven, ben je al op de goede weg! Zo’n blended event organiseren kan vrij veel werk zijn, zeker omdat er verschillende technieken bij gebruikt worden. Daarom raden wij je aan om aan de slag te gaan met een gespecialiseerde partij, bijvoorbeeld Purple. Bekijk hun website op https://purple.nl/.

More Stories

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *